ICAS festival – Mreženje jutrišnje umetnosti za neznano prihodnost

Med 27. aprilom in 3. majem 2015 bo Dresden postal žarišče napredne glasbene in sorodne umetnosti – mreža ICAS bo namreč združila več kot 20 glasbenih in media art festivalov v Festival Festivalov.

Na festivalu se bo zgodila tudi premierna izvedba nove verzije instalacije 99 avtorjev Martina Briclja Barage in Olafa Benderja, producenta OKNAIA in ter gostovanje dua Random Logic, ki bo obeležil avdio-vizualno izdajo albuma π (pi), ki bo izšel kot prva edicija založbe Asonic (Sonica).

Tema festivala bo še zadnjič posvečena petletnemu raziskovanju mreže ICAS pod naslovom Orodja za neznano prihodnost, ki nagovarja probleme vse večje negotovosti na področju kulture. V času, v katerem ni prostora za iluzije o utopični prihodnosti, se moramo oborožiti z lastnimi znanji in strategijami, ki nam bodo pomagala v negotovi prihodnosti.

Festival ICAS obeležuje tudi zadnje leto projekta ECAS (Evropski festivali naprednega zvoka) in vstopa v novo triletno obdobje z novoustanovljeno platformo SHAPE. Platforma je namenjena festivalski izmenjavi mednarodno manj uveljavljenih glasbenikov in umetnikov, ki delujejo na področju glasbe in novih tehnologij.

 

Nastopajoči:

Lorenzo Senni [IT], Gabor Lazar [HU], MØRK [NO], Bocca al Lupo (Kathy Alberici with Federico Nitti) [INT], Low Jack [FR], Humatic Media Catapults– MNM Stage Version ft. Mieko Suzuki [DE], Alexander Dorn – Phantasialand [DE], Random Logic [SI], Teun Verkerk & Joris Hoogeboom – Buqs [NL], Environmental Auditors [INT], The Sound of Belgium – Jozef Deville [BE], High On Hope – Piers Sanderson [UK], Sounds Fragmenting our Present Past – Nathan Budzinski & Theo Cook [CA/UK]. More soon.

 

Sodelujoče organizacije:

Festival Némo/ARCADI (Paris, FR), Cimatics (Brussels, BE), CTM Festival(Berlin, DE), Cultures Electroni-k (Rennes, FR), CYNETART (Dresden, DE), FutureEverything (Manchester, UK), Insomnia Festival (Tromsø, NO),Les Siestes Electroniques (Toulouse, FR), MeetFactory (Prague, CZ), SONICA Festival/Mota-Museum Transitory-Art (Ljubljana, SI), Festival Novas Frequências (Rio de Janeiro, BR), ORF musikprotokoll im steirischen herbst (Graz, AT), RIAM Festival (Marseilles, FR), Rokolectiv Festival (Bucharest, RO), Schiev Festival (Brussels, BE), Skaņu Mežs (Riga, LV), SOCO Festival (oficial) (Montevideo, UY), TodaysArt (The Hague, NL), UH Fest (Budapest, HU), UNSOUND Festival (Kraków, PL).

 

Spletna stran festivala

ICASFESTIVAL-banner7-websize

Sonica bo na ICAS Festivalu predstavljala tri nastopajoče:

baloon99_r4_720p99

99 je kinetična zvočna skulptura, sestavljena iz matrice 99 balonov, ki ustvarja posebno intimno globinsko izkušnjo. Napihneni baloni obdajo obiskovalce in ustvarijo fizično, sonično in vizualno izkušnjo.  99 je temno področje intenzivnosti, kjer svetloba, zvoki, in predmeti pulzirajo v prostoru, ki se oža in širi ter s tem ustvarja skorajda klavstrofobično psihofizično in družbeno-prostorsko izkušnjo, ki zrcali trenutne družbene okoliščine. Projekt 99 je navdihnila protijedrska protestna pesem “99 Luftballons” nemške skupine Nena.

Random Logic_KS_photo by Iztok Zupan2Random logic

Dvojec Random logic – Miha Klemenčič and Gregor Zemljič, se po več kot desetletju vrača z novim materialom. Njihov novi album π je rezultat  raziskovanja glasbe kot časovne umetnosti. Nastop je oblikovan kot neprekinjen lok, ki nagovarja pozornega poslušalca k iskanju nepopolnih in neponavljajočih se zvokov.

Random logic veljata za pionirja ambientalne techno scene in sodobne elektronike na Slovenskem. Za njun prvi in edini dolgometražec Numrebs (založba Tehnika, 2001) sta prejela nagrado Radia France International za najboljši album elektronske glasbe srednje in vzhodne Evrope ter nagrado Boomerang za najboljši slovenski live techno act. V dobrem desetletju sta svoje producentske izkušnje prenesla v avantgardni teater, v plesne predstave in film ter sodelovala na različnih eksperimentalnih in popularnih glasbenih projektih.

Glasbo iz njunega drugega, prihajajočega albuma π spremlja video, ki sta ga ustvarila obalna umetnika Gašper Milkovič Biloslav in Marko Vivoda (Izland).

oknai_1©katja_kremenicOKNAI

Oknai je psvedonim Janka Mandića, najbolj prodornega tvorca beatov, beatmakerja pri nas, ki se je proslavil s svojimi razsekanimi ritmičnimi seti, na meji med hiphopom, glitchem in IDM-om. Prvenec ” je izšel leta 2009 pri založbi rx:tx, v leta 2014 pa mu je sledila plošča ‘High Tide’. Tudi na njem je ohranil stilsko napetost med hrapavimi beati in bolj spoliranimi sintetičnimi zvoki in sempli. A hkrati z novim albumom zavije v bolj izrazite basovske turbine in se izkaže kot tehnično zelo dovršen producent, že kar presenetljivo zrel v učinkovitem oblikovanju ter sopostavljanju zvočnih in ritmičnih fragmentov.