O FESTIVALU

Sonica – Festival tranzitornih umetnosti, ki ga že četrto leto organizira MoTA – Muzej tranzitornih umetnosti, odpira prostor ideji eksperimentalnega festivala na področju zvočnih, vizualnih in intermedijskih umetniških praks. Sonica spreminja klasičen galerijski prostor v interaktivno polje dogodkov, performansov, instalacij,delavnic in predavanj, vsako leto na drugačno temo. Letošnja tema festivala je ‘tretja kultura’ in odpira raziskovalno vprašanje o novi kulturi, ki v načinu življenja odraža spoj tehnologije, znanosti in popularne kulture.

Letošnji festival Sonica soj tranzitronih umetnosti izraziteje obrača k mediju zvoka, hkrati pa ohranja prehodnost sodobne umetnosti med številnimi mediji, od instalacij, avdio-vizualnih vse do interaktivnih del, od znanosti do popularne kulture, ki se ‘naključno’ srečujejo skozi tehnologijo.

Jedro programa festivala se bo odvijalo med 27. in 30. novembrom, z otvoritveno razstavo  in nastopi priznanih zasedb in posameznikov sfere glasbe zvočne umetnosti ter avdiovizualnih del (Oli Sorenson, Tomaž Grom, Hugo Olim, …)  in se razpršilo po različnih prostorih, od galerij, klubov, do javnih prostorov, kjer bodo potekle intervencije umetnikov in ‘artist talki’. Ena od osrednjih glasbenih osebnosti bo avstrijski glasbenik Christian Fennesz, nedvomno eden osrednjih in najbolj pomembnih ustvarjalcev elektronske glasbe zadnjih dveh desetletij, ki bo nastopil 27. novembra v CUK Kino Šiška. Christian Fennesz je v 90.-tih skupaj s somišljeniki legendarne založbe Mego prenosni računalnik kot glasbilo legitimno vnesel v raznotero polje glasbe. V svojem ustvarjanju uporablja kitaro in računalnik, preko katerih ustvarja prosojen a hkrati vrtinčen elektronski zvok izjemnega razpona in glasbene kompleksnosti.  Za zatemnjeno plesno atmosfero v klubu Channel 0 bo 30. novembra poskrbel britanski dvojec Emptyset z vizualcem Lemercierjem (AntiVJ).  Hkrati pa festival otvarja serija predogodkov v koprodukciji z različnimi partnerji.

V okrilju Festivala Mesto žensk in kot preddogodek Sonice bo 13. oktobra v CUK-u Kinu Šiška potekal koncert ameriške umetnice Marine Rosenfeld. Marina Rosenfeld je umetnica bazirana v New Yorku, kjer že vse od devetdesetih dalje s svojimi hibridnimi deli v polju glasbeno-vizualnega redefinira glasbene prakse znotraj heterogenega polja sodobne umetnosti.  Tokrat bo predstavila  Teenage Lontano, svoje kontroverzno ‘cover’ verzijo znamenitega dela Lontano György  Ligetija, prirejenega za najstniški vokalni zbor.  Ob njej bo nastopil portugalski ustvarjalec elektronske glasbe, zvočni ter vizualni umetnik Vitor Joaquim. Joaquim je veteran elektronske glasbe, ki ustvarja že vse od 80. let prejšnjega stoletja dalje. Njegovo ustvarjanje je tesno povezano z deli v sodobnem plesu, teatru in filmu, hkrati pa je eden izmed tvornih členov legendarnega portugalskega kolektiva in založbe Cronica.

V sodelovanju z Zavodom Sploh se bo 27. oktobra v  Menzi pri koritu na Metelkovi predstavila mlajša švicarska elektronska glasba s tremi priznanimi ustvarjalci v polju elektroakustične glasbe. Strøm je švicarski dvojec, ki  ustvarja elektroakustično improvizirano glasbo na različnih elektronskih napravah in basovskem klarinetu, pri tem pa uporablja približno 60 kablov in tri oscilatorje, računalnik in sintetizator zvoka, ki so vsi potegnjeni v digitalni zvočni milje. Strotter Inst. v svoji glasbi uporablja predelane gramofone, pol glasbila in pol instalacije, s katerimi ustvarja post techno glasbo.Flo Kaufmann, vizualni in zvočni umetnik pa se osredotoča na delo s tehnologijo, preko uporabe vsakdanjih predmetov in komercialnih tehnoloških izdelkov, ki jih dekontekstualizira kot instalacije, umetniške objekte in glasbila/ zvočila.